PGE Giganty Mocy - Pierwsze w Polsce muzeum o węglu i energii. Doskonały pomysł na wycieczkę szkolną. Muzeum w Łódzkiem atrakcyjne dla rodzin z dzieckiem, dziećmi, rodziną.
Nasza strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz w celu dopasowania usług i treści do oczekiwań użytkowników. Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności i regulaminie serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację regulaminu i polityki prywatności.

zamknij

Łódzkie ma pomysł!

wydarzenia

Łódzkie ma pomysł!

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprasza wszystkich mieszkańców do udziału w konkursie „Łódzkie ma pomysł!”, organizowanym w ramach kampanii promocyjnej regionu. Za najbardziej innowacyjny i umożliwiający polepszenie życia mieszkańców projekt zwycięzca otrzyma nagrodę główną w wysokości 50 000 zł.

Innowacyjność kampanii polega na oparciu jej na idei konkursu. Celem konkursu Łódzkie ma pomysł! jest aktywizacja mieszkańców województwa do dzielenia się swoimi pomysłami na uczynienie życia społeczności lokalnej lżejszym i przyjemniejszym. Takie działania podjęte w kampanii, to krok w stronę partycypacji społecznej 2.0, bezpośredniego zaangażowania mieszkańców. 

Konkurs ma również promować design thinking, czyli myślenie projektowe wśród mieszkańców Łódzkiego i zachęcać ich do tworzenia projektów na nim opartych. – Chcielibyśmy, aby to sami mieszkańcy stawiali sobie cele, myśleli o regionie, mówili o jego problemach i próbowali podsuwać rozwiązania – tłumaczy Marszałek Województwa Łódzkiego, Witold Stępień. 

– Model design thinking skupia się na przyszłości, na tym, co w niej mogłoby okazać się wartościowym do osiągnięcia celem. To sami mieszkańcy tworzą i analizują własne pomysły dla różnych rozwiązań, aby ułatwić życie nie tylko w swoim regionie – dodaje Maciej Łaski, p.o. Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. 

Przykładem myślenia projektowego jest m.in. Listonic. To wspólne dzieło zespołu młodych, łódzkich informatyków, którzy stworzyli system łatwych w obsłudze, mobilnych list zakupów dedykowanych rodzinom, grupom przyjaciół, czyli wszystkim, którzy robią wspólnie zakupy. – Od początku wiedzieliśmy, że Listonic jest lepszą alternatywą od kartki i długopisu ale zmienianie przyzwyczajeń jest bardzo ciężkim zadaniem. Listonic osiągnął sukces ponieważ wychodzi na przeciw oczekiwaniom użytkowników i za swój cel stawia sobie ich zadowolenie – mówi Zofia Lach z firmy Listonic.

– Mieszkańcy województwa od lat udowadniają, że dzięki błyskotliwym pomysłom i myśleniu projektowemu, nie ma dla nich rzeczy niemożliwych, dlatego tym razem również czekamy na ciekawe i innowacyjne projekty – mówi Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego.

Łódzkie ma pomysł! – konkurs dla pomysłowych mieszkańców

Zasady konkursu są bardzo proste. Zadaniem uczestników jest wymyślenie czegoś, co ułatwi życie wszystkim mieszkańcom Łódzkiego. Projekt i opis swojego pomysłu uczestnicy konkursu będą mogli zgłaszać za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie www.lodzkiemapomysl.pl

Konkurs rusza 15 lipca, zgłoszenia przyjmowane będą do 31 sierpnia do godz. 23.59.

Jury konkursu

Podczas wyboru zwycięskich projektów jury będzie kierowało się takimi kryteriami, jak innowacyjność – pomysł musi być oryginalny, istotność i użyteczność – projekt powinien odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców Łódzkiego, zasięg – pomysł powinien być korzyścią dla innych osób, które zwracają uwagę na innowacyjne rozwiązania, wykonalność – uczestnik musi udowodnić, że jego projekt można zrealizować.  

W jury konkursu Łódzkie ma pomysł! zasiądą: 
Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień –przewodniczący jury, 
Tomasz Strojecki, coach, trener biznesu – wiceprzewodniczący jury oraz przedstawiciele: Filharmonii Łódzkiej, Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej i firmy Listonic.

Nagrody 

Nagrodą główną w konkursie Łódzkie ma pomysł! jest 50 000 zł na wsparcie realizacji zwycięskiego projektu. Dodatkowo, czworo finalistów otrzyma nowoczesne tablety Samsung. Spośród wszystkich uczestników konkursu, czworo otrzyma nagrodę internautów – smartfony Nokia Lumia 1020, które przyznawane będą za największą liczbę głosów. Jeden z uczestników, którego zgłoszenie zostanie uznane za wzbogacone najlepszym video, otrzyma kamerę GoPro HERO3+ Black Edition.

Roadshow

W ramach kampanii w 21 lokalizacjach w całym województwie pojawi się specjalny kreatywny namiot, w którym organizowane będą darmowe szkolenia z zakresu kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia projektowego. Eksperci opowiedzą zainteresowanym mieszkańcom o prostych technikach, dzięki którym łatwiej wypracowywać niecodzienne idee w pracy nad różnymi projektami. Ze specjalistą będzie można również skonsultować swój pomysł na zgłoszenie do projektu do konkursu.

Harmonogram roadshow oraz więcej informacji na: www.lodzkiemapomysl.pl
i https://www.facebook.com/wojewodztwo.lodzkie

Kontakt: 

Joanna Blewąska
Rzecznik Marszałka Województwa Łódzkiego
Mob.: 695 451 15

Sponsor tytularny

PGE

Organizator

Sponsor 2ROTTripadvisorPOT